کد خبر : ۲۲۲۷۰۶ تاریخ خبر: ۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ساعت ۱۱:۱۸


بهره برداری از هفت طرح بهداشتی درمانی در دزفول تا اواخر اردیبهشت امسال

توسعه بهداشت و درمان در مناطق مختلف به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار احمدفداله و دره کاید یکی از مهمترین ره آوردهای سفر رییس جمهور به دزفول است.

 بهره برداری از هفت طرح بهداشتی درمانی در دزفول تا اواخر اردیبهشت امسال

ریس جمهور کشورمان در شهریورماه سال گذشته بدون هیچ گونه تشریفاتی شانه به شانه اهالی احمدفداله و دره کاید دزفول نشست تا رو در رو در جریان مشکلات آنها قرار گیرد.
دیداری صمیمی که باعث شد اهالی منطقه بدون هیچ واسطه‌ای و به صورت مستقیم با رییس جمهور از کمبودها بگویند.
یکی از مشکلات همیشگی نقاط سخت گذر دزفول، نبود امکانات بهداشتی و درمانی بود که در این دیدار نیز مطرح و اهالی خواستار رسیدگی به این مشکل شدند.
حضور آیت الله سید ابراهیم رییسی در بین عشایر مناطق محروم دزفول موجی از امید در بین اهالی برای رفع مشکلات ایجاد کرد.
بعد از این حضور که باعث دلگرمی اهالی منطقه محروم احمد فداله دزفول شده بود، پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور از سوی مسوولان شهرستان ضروری بود به همین منظور برای دریافت اطلاعات پیرامون اقدامات انجام شده درخصوص مصوبات سفر در حوزه بهداشت و درمان به سراغ مسئولان مربوطه در شهرستان دزفول رفتیم.
معاون عمرانی فرمانداری ویژه دزفول در این باره گفت: درخصوص اختصاص ردیف‌های اعتباری، جذب اعتبار و اجرای مصوبات سفر رییس جمهور به دزفول به صورت مستمر نمایندگان رییس جمهور به دزفول سفر می‌کنند و در جریان اجرای طرح‌ها قرار می‌گیرند.


اجرای ۷۶ طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان دزفول از مصوبات سفر رئیس جمهور
امیر احسانیان ادامه داد: اجرای ۷۶ طرح عمرانی شامل مرکز بهداشت، پایگاه اورژانس و آبرسانی در قالب امضای تفاهم نامه با دستگاه‌های ذیربط در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در سفرهای رییس جمهور به خوزستان و دزفول در دستور کار قرار گرفت.
وی همچنین تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی یازهرا(س) را از دیگر مصوبات سفر رییس جمهور به خوزستان عنوان کرد و گفت: طرح ساخت بیمارستان یازهرا(س) در استان خوزستان یکی از شاخص‌ترین طرح‌ها در وزارت بهداشت بوده و اقدامات شایسته‌ای در این خصوص انجام شده است.
معاون عمرانی فرمانداری ویژه دزفول، سفر دکتر قشقایی معاون هماهنگی و پیگیری‌های معاونت اجرایی رییس جمهور به دزفول را یادآور شد وافزود: در این سفر از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی دزفول بازدید شد.
وی با تاکید بر لزوم تکمیل این بیمارستان ادامه داد: برای اجرای مصوبات سفر رییس جمهور به دزفول، نشست‌هایی در تهران و شهرستان برگزار شده تا شاهد تسریع در اجرای آنها باشیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز اظهار کرد: اجرای ۲۶ طرح محرومیت زدایی به عنوان مصوبات سفر رییس جمهور به خوزستان و دزفول در سال‌های اخیر مطرح شده که سازمان برنامه و بودجه برای اجرای این طرح‌ها، ۱۱۵ میلیارد ریال اعتبار اولیه و ۹۵ میلیارد ریال در مرحله دوم اختصاص داد که در حال حاضر ۱۶ طرح از این تعداد فعال است.

بهره برداری از هفت طرح بهداشتی درمانی در دزفول تا اواخر اردیبهشت امسال
علیرضا خسروپناه پیگیری هشت ماهه برای رفع مشکلات اجرای این طرح‌ها و رایزنی با شهرداری و شورای شهر دزفول را یادآور شد و افزود: اعتبار مصوب در وزارت بهداشت برای اجرای این طرح‌ها حدود ۵۵۰ میلیارد ریال است که با اقدامات انجام شده اواخر اردیبهشت ماه هفت طرح آماده بهره برداری می‌شوند؛ پیش از این نیز طرح مراکز درمانی چغامیش و شهیون بهره برداری شدند.
وی ادامه داد: طی سفر اول رییس جمهور به خوزستان، یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای بیمارستان یازهرا(س) دزفول مصوب شد که قرار بود ۵۰۰ میلیارد ریال آن از طریق سازمان برنامه و بودجه، ۲۵۰ میلیارد ریال توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و ۲۵۰ میلیارد ریال توسط بنیاد مستضعفان تامین شود که بنیاد مستضعفان به تعهدات خود عمل نکرد و درمجموع ۷۵۰ میلیارد ریال جذب شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: همچنین در سفر اول رییس جمهور به خوزستان، ۷۰۰ میلیارد ریال از محل مسوولیت‌های اجتماعی و ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر برای فاز دوم دانشکده علوم پزشکی اختصاص یافت.
وی مجموع اعتبارات مصوب سفر اول رییس جمهور در حوزه بهداشت و درمان دزفول را یکهزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: یکهزار و ۴۵۰ میلیارد ریال معادل ۸۹ درصد از این اعتبارات جذب شد.
خسروپناه با اشاره به عملیات اجرایی طرح ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی دزفول بیان کرد: برای ادامه طرح در فاز نخست، چهار هزار میلیارد ریال پیشنهاد شده است.
وی پیشرفت این طرح را ۶۷ درصد اعلام کرد و افزود: اگر اعتبارات به موقع تزریق شوند، می‌توان تا اوایل سال آینده، بیمارستان را از نظر ساختمانی به مرحله بهره برداری رساند و وارد مرحله تجهیز کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه تجهیزات بیمارستان یازهرا پس از پیشرفت ۸۰ درصدی ساختمان تامین خواهند شد، گفت: بیمارستان یازهرا، ۴۷۷ تخت مصوب دارد که تشکیلات بیمارستان آن در حال انجام است و مجوز نیروی انسانی بعد از تشکیلات اعلام خواهد شد.
وی تکمیل این طرح را نیازمند تامین حدود ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار دانست و ادامه داد: چهار طرح دیگر شامل ساخت ساختمان مهارت‌های بالینی با حدود ۲۵۰ میلیارد ریال، ساخت فاز دوم دانشکده پزشکی با اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال، ساخت فاز دوم ساختمان دیالیز با ۱۵۰ میلیارد ریال و سالن ورزشی با ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر معاون هماهنگی و پیگیری‌های معاونت اجرایی رییس جمهور به دزفول مصوب شد.
خسروپناه بیان کرد: برای طرح پنجم که ساخت خوابگاه خواهران برای دانشگاه علوم پزشکی دزفول است نیز در حال رایزنی برای تامین اعتبار هستیم.

ساخت مرکز جامع سلامت شهیون نقطه عطفی در حوزه بهداشت و درمان شهیون خواهد بود
بخشدار شهیون دزفول نیز به سفر رییس جمهور به احمدفداله، دره کاید و دورک اشاره کرد و گفت: موارد زیادی در این سفر مطرح شد که یکی از مهمترین موارد برای اهالی این بخش، ساخت مرکز جامع سلامت شهیون بود که قرار است توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و دانشگاه علوم پزشکی ساخته شود.
حسین رحیمی افزود: اگر مرکز جامع سلامت شهیون راه اندازی شود نقطه عطفی در حوزه بهداشت و درمان منطقه است.
وی درخصوص دیگر طرح‌های درمانی منطقه نیز گفت: پیمانکار برای ساخت خانه بهداشت روستای خرمیزان آغاز به کار کرده و مشکل زمین برای ساخت خانه بهداشت دره خشک حاتم وند برطرف شده است.
مسوول قرارگاه محرومیت زدایی سپاه دزفول نیز اظهار کرد: مرکز جامع سلامت شهیون در حال ساخت است البته اعتبار در نظر گرفته شده مربوط به سال ۹۹ بوده که با توجه به افزایش قیمت‌ها انتظار می‌رود مساعدت لازم درخصوص افزایش اعتبار صورت گیرد.
عبدالامیر محتشمی راد افزود: برای محوطه سازی و تکمیل این مرکز جامع سلامت، اعتباراتی پیش بینی نشده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در این باره گفت: برای تکمیل مراکز بهداشتی دزفول درخواست تامین ۱۹۰ میلیارد ریال داده شده که امیدواریم جذب و مشکلی برای تامین اعتبار نباشد.
انتظار می‌رود همانگونه که حضور رئیس جمهور در استان خوزستان و منطقه محروم احمد فداله دزفول باعث دلگرمی مردم و اهالی روستاها شد، مسوولان محلی نیز با پیگیری مستمر در راستای تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور باشند و با توجه به تاکید و حساسیت آیت الله رئیسی به محرومیت زدایی، اعتبار طرح‌های مصوب شده جذب و گام‌های بزرگی در حوزه بهداشت و درمان منطقه برداشته شود.


برچسب ها: دزفول احمد فداله خسرو پناه